Betaling og Leveringsbetingelser

Betalingsbetingelser

Ved bestilling vil du få informasjon om betalingsbetingelser. Vi har normalt følgende alternativer:

Bank: Du betaler med kort. Din konto blir ikke belastet før varene er sendt.

Postoppkrav: Her får du følgende informasjon ved bestilling: Velger du betalingsalternativet "Postoppkrav". Så tilkommer posten oppkravgebyrer som opplyst ved fraktvalg.

Faktura: Faktura er ikke noe betalingsalternativ medmindre du representer et firma og bestillingen skjer over ordretelefon, via e-post eller faks. Ordren blir i så fall registrert i nettbutikken av oss. Du må da regne med at det innhentes kredittopplysninger ved første ordre.

LEVERINGSBETINGELSER

Pakker som ikke hentes: Dersom du velger å ikke hente ut pakken må du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr. Returgebyret er kr.150,-

Priser: Alle priser (unntatt bøker) er inklusive 25% merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller vesentlige prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.

Levering: Vi sender alle varer med frakt betalt helt frem til deg, eller til nærmeste postkontor.

Frakten beregnes med basis i fraktberegningtabellen til Posten/Bring. For varer med vekt over 35 kg benyttes fraktberegningstabellen til Bring Cargo. Beregningen kan aldri bli helt korrekt og i beregningen har vi, så langt det er mulig, tatt noe høyde for både frakt og ekspedisjon.

Hvis fraktberegningen blir helt urimelig feil eller uteblir betinger vi oss rett til å kansellere ordren. Vi vil i så fall legge inn en ny ordre med riktig frakt. Dette kan gjelde frakter som bli urimelig høye eller urimelig lave. Du vil i så fall bli kontaktet for nærmere avtale.

A-POST-Brevpost kan benyttes ved bestilling av småartikkler og varer som ikke overskrider L30cm x B25cm H10cm. All post som sendes som brevpost er uten sporing og må beregnes å ankomme sin destinasjon mellom 3-9dager etter du får bekreftelse på at orderen er pakket og sendt.  

For varer med lav vekt, men høy verdi vil det alltid bli valgt fraktalternativ med sporing. Det samme gjelder for varer med vekt over 2 kg.

Leveringstid: Vi har det meste på lager/fjernlager, og vi sender som oftest varene innen 1-2 dager fra vårt lager. Vi prøver å levere mest mulig komplett, slik at det blir billigst mulig for deg. Vanligvis vil det ta 1 uke, litt avhengig av hvor i landet du bor, fra du bestiller til du mottar varene. Men i enkelte tilfeller må vi vente på bestilte varer fra våre leverandører.

Restordre: Restordre sendes fraktfritt. Restordre på beløp under 500 Kr slettes, noe du eventuelt vil få melding om pr. post. Vi noterer ikke rest på hasteordre.

Hasteordre: Hasteordre sendes fra oss senest påfølgende arbeidsdag eller samme dag om vi mottar bestillingen før klokken 14. Du må uttrykkelig si i fra om du ønsker spesialbehandlet hasteordre. Gebyr for dette er kr. 90,-. Oppgi alltid telefonnr. slik at vi kan kontakte deg mens ordren behandles. Dersom vi ikke får tak i deg på oppgitt telefonnr. kan ordren forsinkes. Du kan velge mellom alle forsendelsesmåter også på hasteordre. Vi noterer ikke rest på hasteordre.

Forsendelse: Vanlige forsendelser er med Postens servicepakke. Større forsendelser går med Bring Logistics. Du kan mot tilleggskostnad også bedriftspakke

Produktspesifikasjoner: Vi gjør vårt beste for at alle oppgitte spesifikasjoner skal stemme. Vi opplever likevel at varer endres av produsenten, eller at vi må skifte leverandør. Vi tar derfor et forbehold når det gjelder spesifikasjonene, men ved feil eller endring har du full bytterett uten noen omkostninger for deg.

Skade ved transport: Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom emballasjen er skadet må du kontrollere forsendingens innhold før du aksepterer levering. Gjør deretter merknad på fraktbrevet eller på Postens skjema, og meld skaden til oss. Vi sender deg nye varer kostnadsfritt, og vi ordner med videre oppfølging overfor Posten eller transportøren.

Reklamasjon: Dersom du mottar en vare som ikke fungerer etter hensikten, eller som er defekt har du full returrett. Retten til reklamasjon følger kjøpslovens frister. Ved reklamasjon dekker vi alle dine fraktutlegg. Vi ønsker fornøyde kunder - så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på en vare.

Bytting: Dersom du ønsker å bytte varer du ikke har bruk for, så kan vi også ordne dette. Generelt sett trekker vi i fra 10% på varenes verdi dersom annet ikke er avtalt på forhånd. Bytting forutsetter at varen tilbakeleveres i fullgod stand og i original emballasje, og at du har kontaktet oss på forhånd for godkjenning.

Angrefrist: Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på postordre. Kjøper må dekke returporto, og vil få full refusjon for returnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. Oppgi ditt kontonummer så får du utbetalt beløpet omgående.

Retur må ikke sendes i oppkrav: Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr - eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med ”mottaker betaler frakt” uten etter avtale med oss. Vi har egne frakt- avtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at Bring tar hånd om pakken, dersom du gir oss bedskjed.

Tomt på lager: Dersom vi er tomme for en vare vil du få beskjed og vi vil eventuelt kunne levere et tilsvarende produkt etter nærmere avtale.

Hjelp oss å bli bedre til å hjelpe deg: Vi skal gjøre vårt beste for deg slik at du blir fornøyd med oss. Hvis du vil, kan du hjelpe oss med dette, og unngå noen av de tingene som vi av erfaring vet fører til forsinkelser og misforståelser:

Bestill alt på en gang: Det er mye enklere for oss når du bestiller alt på en gang, i stedet for å ringe flere ganger og legge til nye varer på ordren. Hver gang en ordre endres må vi stoppe den i systemet, og begynne plukking/pakking på nytt. Dette fører alltid til forsinkelse av din ordre. Dersom du må endre gjør vi selvsagt det vi kan for at ordren skal gå raskt og feilfritt gjennom systemet.

Kø på telefonen:I sesongen har vi stor pågang, og til tider kø på telefonen. Dersom du ikke får svar, så ringer vi deg tilbake så fort vi får mulighet. Minner om at den aller beste måten å kontakte oss om forespørsler er via E-post. Det er ikke vrang vilje - bare at i sesongen er kapasiteten utnyttet til bristepunktet hos våre salgsmedarbeidere.

Hasteordre: Oppgi alltid telefonnummer og helst mobiltelefonnummer dersom du har det. Vær klar i din tale om at du ønsker hasteordre (koster kr. 90,- ekstra). Ikke bruk runde formuleringer som ”snarest”, ”så fort som mulig” eller liknende. Viktig presisering av “Hasteordre”: Gjelder kun hurtigst mulig ekspedering fra oss (senest påfølgende arbeidsdag). Forsendelsesmåte må du selv velge; Postens veiledning: Servicepakke 3-5dager, Bedriftspakke Dør-Dør 1-3dager, Bedriftspakke ekspress over natten 1-(2)dager.

Leveringstid: Med mange artikler og mange leverandører vil vi av og til gå tom for enkelte artikler. Da hender det at vi venter litt på inngående varer før ordren din går av sted. Derfor... ikke vent med å bestille til det haster - selv om vi som oftest er raske, må du likevel beregne litt tid for levering.

Still krav: Våre salgsmedarbeidere er motivert for å hjelpe deg, og vi strekker oss så langt vi kan. Dersom vi har gjort en feil, er vi veldig opptatt av å gjøre opp for oss, slik at du blir fornøyd. Vær konkret så ordner vi opp.

Hvem har du snakket med? Noter deg navnet! Dersom du gjør avtaler med oss på telefon om returer, priser eller hva som helst annet, så skal våre medarbeidere oppgi sitt navn som referanse. Hvis ikke, be om navnet slik at vi lett kan finne tilbake til den du har snakket med dersom du har behov for å få kontakt med samme person senere.

Solution by DOTS as | Powered by Flexis